måndag 20 juli 2009

Jerkpass "Halvsjön" Maj -09









Drog dit för att köra ett snabbt kvällspass, efter en blöt natt i herrgården=) Den här gången fick jag med mig polarn Jhonsson, som gjorde jerk premiär, vilket ledde till en snipa, och en hyffsad som släppte in vid båten. Spinnarna gav inget för mig den här gången, så jag hängde på en 4-play skitmört och drog in i näckisarna precis intill land. Det small direkt i nedsläppet. En galen fisk sätter fart och det sprutar i rullen, in i näckroserna. Men lyckas få ut den därifrån. Efter några riktigt tuffa minuter kan jag handlanda mitt spinn pb på 7,3kg.



Efter den turen hinner jag och Jhonny med en tur i hälleforstrakterna med grymt fiske! Spinnarna fick upp 12-15 fisk. Med riktigt bra snittvikt. Jag fick väll 5 st runt 5kg på nån timma, Jhonny drog dagens största nånstans över 6. Kul som fan, längtar dit igen!!



Kör ett pass i Jhonnys guide sjö, och hjälper han att guida lite i flötestrolling, till några idioter med huggkrok från Motala. Skitfiske, trögt. Min båt fick 2 gäddor topp på 3-4kg, samt en fin borre. Jhonny tappade en grov jätte fisk på sin 600g Björkna, synd!



Jag och Bastard Matte i "Heting sjön" Flötestrollar och landar ca 13-15 fisk varav 2st fina borrar. Jag toppar turen med en fin pike på 7,0kg

Saknar dock kort på allt detta, kameran snodd eller nåt=(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar