tisdag 4 maj 2010

Snabbpass!!




Fick med mig Mårten igår efter jobbet. Har länga funderat över en viss dam, som länkar till en kanal som jag fiskat i tidigare. Väl framma visade det sig att dammen var betydligt större och framför allt hetare än man kunnat tro. Vi fiskade från land och hittade en öppen yta. Snabbt hugger en 2 kilos på mårtens egen modifierade superbete. Sjukt grann fisk med mycket fin täckning och bra kondis. Gäddkåt blev man ju direkt, så det va bara ut i converse skor och jeans ut på en flytmosse som gränsade till en het vik. Dyngsur blev man ju direkt också. Han slänga tre kast i viken sen smäller det på min 4-play, ca fem meter från flytmossen. Fisken rumlar som en galning och jag hinner bara se en riktigt grov rygg. Sen släpper den=( Kör fem min till och ytterligare en bättre fisk är med hela vägen in innan den vänder precis nedanför de pisssura dojjorna. Kallt och blött gav vi upp. Men här ska det jävlar läggas en alubåts satsning inom kort. Tror stenhårt på denna rara dam!!

Väntar nu också på min nya Revo rulle ska dimpa ner i lådan, som man budade hem på tradera! Det ska få pryda det nya Savagear pro jerk spöt. Upp till 80g och 6`. Blir fint till alla bustrar och lite lättare beten! Mors.....Stocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar