onsdag 21 april 2010

Norra Vättern!!





Efter att ha mekat båtmotor vid naturrampen i Aspa kom vi ut på sjön. Fisket som skulle bedrivas var självklart gädda. Metoden för dagen var jerk och spinn. En hel del flötestrollare ute. Väl ute på sjön ca kl 10.30 va det soligt, molnfritt och spegelblankt. Ganska trögt med andra ord. Vi körde av en kant och fiskade på ca 3 meter när det smäller på extremt försiktigt på min Hellhound. 2 sekunder går sen följer en jättevirvel precis intill båten. Helt klart en bättre fisk. Småbittert, sen har både Klubba och Dajja varsin pet. Mycket försiktiga kontakter är det som följer. det börjar blåsa på lite hårdare och molnen tätnar. Dajja och Klubba har ytterligare några stötar men inget mer. Dajja mår skit och känner sig sjuk, så vi testar en sista vik innan vi beger oss hem. Lägger oss lite utanför vass viken och börjar denga. Jag nu på en 4-play aborre och Klubba på en blå vit Zalt. Dajja sitter mest och mår skit. I femte kastet nyper det till igen i mitt bete. Den här gången är man med och lägger in ett mothugg. Den sitter. Tror inte på nån bjässe, och mitt i min drill har Klubba en klar 10+ på följe intill båten, men som sen vänder precis nedan för dojjorna på han, surt! Väl inne vid båten, ser man att det är en bättre firre. hon vägs till 9,2 fördelat på 111cm! Romstin och grann får hos simma tillbaka. Gött Stockis tar täten på Vätternpike, samt nytt båt rekord i Klubbas skuta=)=)=)=) På söndag ska de riktigt feta upp//Stocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar